Utlandsstudier

Många gymnasieelever väljer att studera ett år utomlands under studietiden, något som ger massvis med erfarenhet och upplevelser utöver det vanliga. Att studera utomlands kan hjälpa dig att inte bara utveckla dina språkfärdigheter utan även tillåta dig att utvecklas som person. Möt nya spännande människor och lär dig om andra kulturer under ett års tid i ett främmande land. Spanien, USA, Storbritannien, möjligheterna är oändliga! Oftast går det också att hitta utbildningar som matchar den du läser i Sverige så du slipper läsa fyra år utan istället synkar det året du är utomlands med det år som klasskamraterna läser i Sverige.

13 mar 2016

Vad kul att ni hittat hit!

Välkommen till www.spangagymnasium.se.

Här kommer du bland annat få läsa om saker som hör till eller är relaterat med Spånga gymnasium

Vad händer på skolan?