Tid för eleverna att tjäna pengar till klassen!

Många gymnasieklasser brukar under sina tre år tillsammans tjäna ihop egna pengar för att i trean kunna åka iväg på en avslutande klassresa eller studentresa. Själva insamlandet av pengar består ofta av olika försäljningar eller event där alla pengar samlas i en klasskassa som sedan används för vad än eleverna vill göra i slutet av sin studietid.

Ett sätt för elever att tjäna pengar till klassen är genom att sälja till exempel stearinljus. Det är bara en av många saker som kan säljas för att samla ihop pengar och just stearinljus har en tendens att sälja väldigt bra i juletider, något som är perfekt för effektiva gymnasieelever. Förutom pengarna som samlas in lär sig eleverna genom försäljningen att vara organiserade och ansvarsfulla. Att de sedan får ut en rolig resa av det hela är ju bara en bonus!

17 aug 2015

Vad kul att ni hittat hit!

Välkommen till www.spangagymnasium.se.

Här kommer du bland annat få läsa om saker som hör till eller är relaterat med Spånga gymnasium

Vad händer på skolan?