Läxhjälp

Läxhjälp handlar till stor del om att utveckla en bättre studieteknik. Alla läxor under gymnasietiden tar ofta alldeles för mycket av ens fritid och lämnar lite utrymme för andra aktiviteter. Då gäller det att spara tid genom att studera på rätt sätt. Att ta hjälp av en expert på just studieteknik kan göra enorm skillnad. Alla gymnasielever på Spånga Gymnasium har självklart olika mål med sina studier. Vissa vill ha bästa möjliga betyg och andra är nöjda med att klara godkänt. Då finns läxhjälp där för att stötta i bästa möjliga mån och går att anpassa efter den specifika elevens behov.

Exakt hur läxhjälpen är utformad varierar. Det är ganska vanligt att studenter på högskola eller universitet extrajobbar för att hjälpa gymnasieelever. Den typen av läxhjälp är ofta väldigt bra då universitetsstudenterna själva nyligen varit gymnasieelever och har kunskaperna färskt i minnet. Dessutom kan de relatera till situationen om mycket arbetsbörda och lite fritid. När personkemin mellan elev och lärare dessutom stämmer kan läxhjälp till och med bli riktigt roligt.

31 jan 2016