Högskoleprovet

För dig som snart går ut gymnasiet och tar studenten kan framtiden kännas oviss. Antingen är du helt säker på vad du vill plugga till efter gymnasiet men har svårt att leva upp till de höga kraven på utbildningen du vill läsa, eller så har du ingen aning om vad du vill läsa än men vill känna dig trygg när du väl kommit på vad du vill bli. Lösningen i båda de här situationerna är den samma: Högskoleprovet.

Högskoleprovet finns till som ett komplement för gymnasiebetygen och erbjuder en chans att ta sig in på den utbildning man vill läsa oavsett om man presterat bra eller dåligt under gymnasietiden. Det finns många olika sätt att förbereda sig inför Högskoleprovet, däribland böcker och olika hemsidor. Här → http://studera.nu/hogskoleprov/infor-provet/ova-pa-gamla-prov/ hittar du gamla högskoleprov från tidigare år som kan hjälpa dig i ditt pluggande!

14 aug 2016