Att träna och plugga

För dig som tror att träning bara gör dig trött, tänk om! Träning gör dig pigg och fräsch och gör faktiskt hjärnan mer mottaglig för information. Det gör även att du får lättare att koncentrera dig i skolan. Så att ha en fysisk aktivitet på fritiden gör att du kan prestera bättre i skolan. Du mår både fysiskt och psykiskt bättre, vilket kommer att synas på dina betyg.

Vilken fysisk aktivitet som passar just dig kan bara du svara på. Det kan vara allt från fotboll till dans till att bara ta en joggingtur på kvällen. Hitta det som passar dig bäst och gör dig glad och pigg. Kanske kan du hitta någon kompis att träna med? Personligen älskar jag att spela fotboll och har gjort det sen jag var ett litet barn. Det är så skönt att koppla bort allt plugg för en stund och bara springa efter bollen och dessutom samtidigt umgås med sina vänner!

/Jennie.

5 mar 2016

Vad kul att ni hittat hit!

Välkommen till www.spangagymnasium.se.

Här kommer du bland annat få läsa om saker som hör till eller är relaterat med Spånga gymnasium

Vad händer på skolan?